Domēna izvēle mājas lapai

By   February 20, 2014

domēna vārdiBrīdī, kad tev prātā iešaujas doma ar savas mājaslapas izveidi, tev ir arī jāizlemj, kādu domēna vārdu tu izvēlēsies savai mājaslapai. Visbiežāk, ja mājaslapa, piemēram, tiek veidota kādai firmai vai uzņēmumam, par domēna vārdu, ja tas ir iespējams, izvēlas paša uzņēmuma nosaukumu, taču vispirms ir rūpīgi jāpadomā, tiem cilvēkiem, kuri uzies tavas mājaslapas adresi internetā nejauši, jo izteiks kaut kāds vienkāršs vārds. Ir vērts padomāt par īpašu domēnu, kurš izsaka ne tikai firmas nosaukumu, bet arī ko tā reprezentē.

Tātad pirmais, par ko vajadzētu padomāt pirms izvēlies domēna vārdu, ir tas ar ko tava firma nodarbojas un kam tieši tiks veltīta mājaslapa. Kad tas ir izdomāts, atslēgas vārdus, kas reprezentē šīs jomas vajadzētu iekļaut domēna nosaukumā, lai jebkurš interneta lietotājs uzreiz saprot, kāda ir tavas mājaslapas tēma.

Ja ir nepieciešams veidot domēna nosaukumu no vismaz diviem vārdiem, vērts ir arī padomāt kā šie vārdi tiks atdalīti. Visbiežāk tiek izmantotas tieši domu zīme, taču var arī apvienot divus vārdus un izveidot sava veida jaunu salikteni, tikai uzmanies, lai šādā gadījumā šai vārdu kombinācijai nav cita nozīme.

Vēl viens ieteikums domēna izvēlē ir izvēlēties to pēc iespējas īsāku, jo īsu un konkrētu domēna nosaukumu ir daudz vienkāršāk atcerēties, kā arī pareizi ierakstīt interneta pārlūkprogrammā.

Kad ir izvēlēts pats domēna vārds, ir laiks izvēlēties augšējā līmeņa domēnu, jeb to, kas sekos aiz punkta, piemēram, com, lv, net, vai kādu citu. Ja mājaslapa ir domāta veidot vienā valodā un lokālām vajadzībām, vislabāk ir izvēlēties arī lokālu šo augšējā līmeņa domēnu – lv(ko var reģistrēt NIC.LV mājas lapā). Taču, ja tu vēlies savai kompānijai veidot starptautisku mājaslapu un piesaistītu arī klientus no ārzemēm, tad iesaku izvēlēties com augšējā līmeņa domēnu.

Pareizā domēna vārda izvēle savai mājaslapai ir svarīgs biznesa lēmums, jo, ja tev izdosies izvēlēties domēnu, kuru taviem klientiem ir viegli atcerēties, kā arī ir viegli nejauši tam uzdurties meklējot kādus konkrētus atslēgas vārdus, tad tas var palielināt ne tikai tavu klientu loku, bet arī uzņēmuma apgrozījumu.