Kā izveidot mājas lapas logotipu?

By   May 21, 2015

logotipiJebkura brenda vai tīmekļa vietnes viena no galvenajām sastāvdaļām ir logotips, kas rada firmas atpazīstamību un ko var izvietot gan uz vizītkartēm, gan rēķiniem, gan, protams, pašā mājas lapā un arī uz mājas lapā izvietotajiem attēliem. Logotipam ir jābūt atpazīstamam un tam ir jāraisa pozitīvas atsauksmes, lai cilvēkam ieraugot šo logotipu uzreiz būtu skaidrs, ar ko šis uzņēmums nodarbojas, vai arī, kas šajā mājas lapā būs pieejams. Bet par to, kāpēc ir vajadzīgs logotips varat lasīt mūsu iepriekšējā rakstā, bet šodien vairāk tieši apskatīsim to, kā tad šo logotipu veidot, un kas būtu jāņem vērā šīs firmas zīmes izveidošanas gaitā.

Vispirms jau ir jāsaprot, ka logotipam ir jābūt unikālam un tam ir jāizraisa pozitīvas atmiņas, jo tā būs viena no galvenajām lietām, kas būs redzama jūsu klientiem un partneriem, tāpēc katru reizi to ieraugot viņiem būtu jāsaprot, ka tas ir jūsu un tāpēc jāsaprot, ko tas simbolizē un ar ko tas saistās. Ja jūsu uzņēmums nodarbojas kādā noteiktā nišā, tad jums būtu logotipā jāmēģina iekļaut kaut kādi šīs nišas elementi, kā arī paša uzņēmuma nosaukums vai vismaz daļa no šī nosaukuma. Padomājot par pasaulē zināmākajiem logotipiem, kā kompāniju Apple, Microsoft, Dell, Sony, Google, Nike, Addidas un citiem līdzīgiem uzreiz ir skaidrs, ar ko šī kompānija nodarbojas, un arī tas, ka šis logo noteikti, ka nozīmē kvalitāti un noteiktus standartus, ko tad šī kompānija piekopj.

Logotipa izveidē ir vajadzīgs ieguldīt ļoti daudz laika un viss, jau protams sākas ar nosaukuma izveidi, jo pēc tā tad arī varēsiet izveidot šo Logo. Nosaukumam un logotipam abiem būtu jābūt tieši vai netieši saistītiem ar uzņēmumu, vai nišu, kurā šis uzņēmums darbojas un jāatspoguļo pats galvenais, ar ko šis uzņēmums nodarbojas, vai arī kāda no uzņēmuma galvenajām darbībām. Ja arī uzņēmuma nosaukums tā īsti nav saistīts ar tā darbības sfēru, tad vismaz logotipam būtu ar to jāsaistās, vai vismaz jāparāda, kāda ir uzņēmuma mentalitāte vai arī darbības principi.

Iespējas izveidot šo logotipu ir dažādas un pārsvarā uzņēmumi izvēlas trešās puses dizainerus, kas tad arī mēģinās šo logotipu izveidot. Bet tā ne vienmēr ir labākā izvēle, jo trešās puses piesaistīts cilvēks diezin vai būs pietiekoši zinošs tajā, ar ko jūsu uzņēmums nodarbojas un kādas ir jūsu ambīcijas tāpēc vismaz galveno daļu, jeb galvenās domas zem šī logotipa vajadzētu izveidot uzņēmuma vadītājam vai vadītājiem. Un pēc tam tad var piesaistīt trešo pusi šo konceptu noslīpēšanai un pilnveidošanai, vai arī uzdot to kādam no uzņēmuma pārstāvjiem, kas to varētu izveidot daudz labāk. Pamatā ir jādomā par to, ko tad šim logo būtu jāizraisa klientos un kādām emocijām no tā vajadzētu rasties, un tikai pēc tam var domāt par to, kāds tad tas varētu izskatīties.