Mājas Lapas kājene jeb tā sauktais Footer

By   April 10, 2014

footeris jeb kajeneLapas kājene jeb tā sauktais Footeris ir tā mājas lapas daļa, kam parasti gan dizaineri, gan programmētāji pievērš vismazāko uzmanību, bet patiesībā lapas kājene var būt viens no veidiem, kā tieši jūsu mājas lapa var izcelties citu tīmekļa vietņu vidū. Parastā domāšana cilvēkiem nosaka, ka lapas kājene ir tā vieta, uz kuru cilvēki skatās vismazāk, tomēr patiesībā kājene ir tā vieta, ko ikviens ieinteresēts lietotājs vai lasītājs redzēs pēdējo un var būt, ka tā atstās visspēcīgāko iespaidu par jūsu lapu. Ja parasti dizaineri pievērš pastiprinātu uzmanību lapas saturam un galvenei, jeb logotipa sadaļai, tad pēdējā laikā aizvien biežāk sāk parādīties arī spēcīgi mājas lapu footeri, jeb tā saucamās kājenes.

Lai pareizi izveidotu šo lapas daļu jum ir jāievēro dažādi faktori, kas saistīti ar kopējo dizainu un jūsu lapas funkcionalitāti, bet vispirms jums ir sev jājautā, ko tieši jūs vēlaties, lai lietotājs pēc jūsu lapas kājenes apskatīšanas dara. Ja jūs veidojat vienkāršu blogu, tad varbūt jūs vēlaties lietotājus nosūtīt uz citiem mājas lapas rakstiem, bet ja veidojat biznesa lapu varbūt jums jāveido kājenē ir e-pasta jaunumu pieteikšanās forma vai kāda cita darbību rosinoša lieta, kas pēc lapas apmeklējuma varētu ieinteresētos lietotājus nosūtīt uz vietu, kur jūs to vēlaties. Ja jūs sev uzdosit šo vienkāršo jautājumu un radīsiet uz to atbildi, tad kājenes izveide būs daudz vienkāršāka, jo jums būs skaidra ideja par to, ko lietotājiem būtu jūsu mājas-lapā jādara, un tālākais jau būs tikai dizaina elementu izstrāde un pareiza strukturēšana.

Nereti šie mājas lapu footeri, jeb kājenes ir tās vietas, kur mājas lapu īpašnieki saviem dizaineriem ļauj izpausties un tie nereti tiek veidoti jautrā stilā, bet ir vērojama tendence, ka šī mājas lapas daļa tiek pielīdzināta zemei, un tiek veidotas krāsu maiņas vai izvietoti kādi simboli un attēli, kas simbolizē zemi un to, ka šī vieta ir pēdējā, kur kaut ko meklēt, kad viss lapas augšpusē jau ir atrasts. Tomēr veidojot šādas kājenes nevajadzētu aizmirst arī par pamata lietām, kā kontaktu forma, par mums lapa un privātuma politika, jo tās parasti tiek ievietotas lapas kājenē un ikviens, kas vēlas sazināties ar kompāniju vai mājas lapas īpašnieku vispirms meklēs šo formāciju tur un tikai pēc tam mēģinās atrast citu vietu, ja šī informācija tur nebūs pieejama.